Тренінги для студентів і викладачів ВНЗ-учасників Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні

З 28 травня по 1 червня асистент кафедри філософії та теорії права Вікторія Васильчук та студентка 2 курсу юридичного факультету Людмила Редутова на запрошення Американських Рад з міжнародної освіти взяли участь у заходах Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні SAUIP (Strengthening Academic Integrity in Ukraine Project).

Проект організований Американськими Радами з міжнародної освіти в партнерстві з Міністерством освіти і науки України та за підтримки Посольства США і спрямований на подолання проявів академічної НЕдоброчесності – списування, плагіат, хабарництво в освіті. Проект має амбітні цілі, цікаву програму та переконливе ідейне підґрунтя, оскільки «нечесність в освіті негативно впливає і на все суспільство, і на кожного окремого індивіда, адже створює систему, в якій неможливо досягнути успіху чесним шляхом, а таке суспільство/країна не можуть бути успішними в довготривалій перспективі»[1].

В рамках заходів 28.05-01.06 були організовані дводенні тренінги для студентів і викладачів ВНЗ-учасників проекту та зустріч партнерів Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні. Тренінги проводились відкритими, цікавими та невтомними викладачами – професорами Університету Ферфілд (Fairfield University) Кетрін Нантц та Девідом Шмідтом, які відверто ділились з учасниками тренінгів методикою впровадження академічної доброчесності у власному університеті, аналізували особливості розуміння принципів доброчесності різними навчальними закладами, організовували роботу з ситуативними віньєтками.

Своїми враженнями від тренінгів діляться Людмила Редутова та Вікторія Васильчук.

Людмила:

«Насправді було дуже цікаво ділитися досвідом з іноземними професорами, отримувати такі відповіді на болючі питання, які б ти не отримав ні від кого в Україні. За короткий час тренінгів вдалося закласти ґрунт для подальших як власних роздумів, так і дій, направлених на зміну нашого суспільства, зокрема, університетської спільноти. Також цікаво було почути як з проблемою академічної доброчесності справляються у інших ВНЗ. У студентських координаторів були дуже цікаві ідеї, і час, проведений в колі цікавих людей дійсно безцінний. Хотілося б побільше такої комунікації з такими активними людьми, бо саме це дуже мотивує, і зможе захопити навіть найпасивніших».

Вікторія:

«Спілкування з американськими професорами на тему академічної доброчесності дало змогу подивитися на проблему та можливі шляхи її вирішення під іншим кутом зору. Іноземний досвід у справі впровадження принципів академічної доброчесності переконує в тому, що це реальна і здійснима справа. Спілкування ж з українськими колегами з різних ВНЗ України дало зрозуміти, що незважаючи на територіальне розташування, спеціалізацію, чисельність студентів, проблеми у сфері академічної доброчесності у нас однакові, а переконання у тому, що ці проблеми необхідно долати – одностайне. Кожен з учасників тренінгу отримав нове знання, новий досвід та цілі».

[1] http://www.americancouncils.org.ua/uk/news/362