НОВЕ «ЖИТТЯ» ДЛЯ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ПРАВНИКІВ

 

«Часи змінюються і ми змінюємося разом з ними»

(Лотар I, король франків)

Проблема організації практичної підготовки у правничих школах об’єднала півсотні представників закладів вищої освіти на семінарі з управління студентською практикою, котрий відбувся 26-27 квітня 2018 року у Києві за ініціативи та підтримки Програми USAID «Нове правосуддя».

Правничу школу Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича представили заступник декана з навчально-методичної роботи Оксана Меленко та керівник юридичної клініки Ірина Романюк.

Спікером заходу виступив професор практики Школи права університету Вашингтона та Лі Томас Спіді Райс, який поділився багаторічним досвідом управління практикою.

Оксана Меленко зазначила, що заходи, які проводяться USAID в межах програми «Нове правосуддя»  завжди  є цікавими, насиченими і корисними.

Семінар з управління студентською практикою підняв важливі і актуальні питання про:

  • налагодження співпраці закладів вищої освіти з базами практик;
  • спільні програми практичної підготовки фахівців;
  • обов’язки кураторів правничих шкіл та кураторів від судів, органів державної влади та місцевого самоврядування, прокуратури, адвокатури;
  • терміни проходження практики;
  • забезпечення зворотного зв’язку з базою практики.

 

Цікавими були думки колег з провідних правничих шкіл. Як виявилося, спільні проблеми породили й спільні пропозиції щодо удосконалення процедури проходження практики студентами. Зокрема, були напрацьовані зміни з урахуванням принципу автономності до Положення про проведення практики студентів закладів вищої освіти, яке, до речі, прийняте ще в 1993 році.

Сучасні тренди на ринку праці, як зазначає Ірина Романюк, вимагають невідкладних змін у моделях практичної підготовки правників. Так, озброївшись «арсеналом» знань та досвіду, адміністрацією юридичного факультету розпочнеться робота з удосконалення планування та організації навчальних і виробничих практик, посилення співпраці з потенційними базами практики.