Публічна лекція на тему «Медичне обслуговування громадян та надання адміністративних послуг в об’єднаних територіальних громадах»

21 листопада 2016 р. Лідією Нестеренко, асистентом кафедри публічного права юридичного факультету спільно з Ігорем Баб’юком, політологом, експертом регіонального центру підтримки місцевого самоврядування, було проведено публічну лекцію на тему «Медичне обслуговування громадян та надання адміністративних послуг в об’єднаних територіальних громадах» організовану за ініціативою комітету SCORP UMSA за підтримки наукової комісії студентського деканату медичного факультету № 2.

Під час даного заходу, лектори  розповіли студентам-медикам про те, що таке децентралізація, поінформували про основні досягнення в сфері створення об’єднаних територіальних громад в Україні та Чернівецькому регіоні, зокрема. Відмітили основні тенденції в сфері надання адміністративних послуг, значний обсяг яких можна отримати через електронне урядування.

Лектори відзначили, що основною метою децентралізаційних процесів є наближення влади до людини, щоб жителі територіальних громад брали безпосередню участь в управлінні громадою, за умов максимального сприяння з боку органів влади на засадах рівності.

Особливу увагу звернули на те, як має бути організовано надання медичних та інших послуг в новостворених об’єднаних територіальних громадах, за яких умов вони мають право створювати фельдшерсько-акушерські пункти (ФАПи). У студентів було багато запитань. Цікавилися, яким буде фінансове забезпечення медичних працівників, які перспективи впровадження страхової медицини в Україні.

 Одне з питань, яке розглянули на лекції стосувалося шляхів вирішення питання про обов’язкове відпрацювання для випускників медичних вищих навчальних закладів, які здобували освіту за кошти Державного бюджету. Відбувся активний та змістовний обмін думками.

 Символічно, що лекція відбулася в День Гідності та Свободи, день підведення певних підсумків. Символічною є і визначена наступна тема для обговорення – «Морально-етичні основи взаємодії студентів та викладачів». Студенти-правники з радістю поділяться власним досвідом прийняття «Морально-етичного мінімуму».